Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Now its my time to shine

Av Lindah - 3 februari 2010 23:41

Jag kände för att blogga en sväng till, men sen är det sängen som ropar mitt namn iaf!
Att ingenting är omöjligt är något jag står fast vid faktiskt. Gunde Svan måste ha varit väldigt klok när han sa de orden, eller kanske hans manus skrivare? vad vet jag..
Men det är iaf ord som verkligen har stark betydelse. ingen ting är omöjligt..
Allting går ju att lösa på ett eller annat sätt, & man ska aldrig tro förlite om sig själv, för man klarar allting bara man vill.
Jaa Lindah har börjat tänka possitivt, eller ja, jag försöker så gott det bara går. & det är skönt med en possitiv grundinställning faktiskt. Det gör dagarna lite enklare, & det gör att man själv är mer glad & pigg faktiskt. Ritkgit bra där Lindah, duktig flicka!


& en sak till är att jag är trött på de personer som kommer mig nära, som sedan lämnar min sida med egentligen ingen orsak alls..
Jag menar, är man vänner ska man väl alltid finnas där, i vått & torrt? Eller är det inte så längre. Jag pekar inte ut någon speciell, utan det är flera av mina vänner som har "lämnat" mig, & jag är trött på det.
Jag tänker inte låta mina vänner behandla mig hur som hellst, jag har stått ut med mycket & flera gånger förut tänkt att dessa personer har en godtaglig ursäkt för varför de behandlar mig som de gör, men de har dem inte! & det är någonting som stör mig väldigt mycket..
Jag vet inte om det är jag som varit för snäll & hela tiden ignorerat att dom ignorerat mig i omgångar, eller om det bara jag som varit idiotisk nog att verkigen tänk att dom inte ignogerar mig, dom har bara annat för sig..

- Hur som hellst så struntar jag i vad jag nu än vart.. För nu har jag börjat tänka på mig själv mera & mera, jag tänker göra det som känns bra för mig, samt vara med de personer som är bra för mig, som finns för mig, som ställer upp för mig, som stannar vid min sida.
För de är de personer som kommer stanna längst. Kanske inte hela mitt liv, men ett bra tag till iaf. Det är de personer jag ska lägga min energi på, inte de personer som tar min energi igenom att såra mig & göra mig arg.

Now it's all about me, how i feel, how i want my life to be. And no one will walk over me again, Now i'm in charge of my own life, now it's my time to shine!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Ovido - Quiz & Flashcards