Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Lindah - 2 januari 2010 00:30

Jaha, helt plöstsligt så var det ett nytt år, & redan är det den andra dagen på det nya året.. Inte sjukt va tiden går fort. Jag blir nästan lite galen på de faktiskt. Varför kan inte tiden sakta ner lite, ta det lite lugnare, öka ut med någon timme per dag för? De skulle iaf jag tycka om. Men mitt 2009 har varit bra, överlag har det varit ett av de bästa åren på ett bra tag tror jag, de käns som de, allt har liksom gått mer min väg än vad de andra åren har gjort känns det som. Vilket är så possitivt de bara kan bli. Visst så finns det lite som jag skulle vela ändrat på & så, men ett år kan väl inte vara helt på pricken perfekt, man kan inte glida igenom livet. De funkar inte så har jag lärt mig.
Men har många bra minnen ifrån 2009, många bra, härliga, mysiga, underbara minnen med världens bästa personer. Tack alla som gjort mitt 2009 till de som 2009 som de blev!


Nyårs firande är inte helt min grej, jag tycker att det är meningslöst att man super sig full som ett as bara för att det är nyår. Var med mamma & storasyster på stan dagen före nyår, det var kö intill systemet, en ordningsvakt fick slussa in folk.. Hur patetiskt är inte det? Kö intill systemet.. Nu får faktiskt de svenska folket ta att skärpa sig! På nyår kan man göra så mycket mera än att supa skallen av er, har ni någon gång funderat på alla de pengar som ni lagt ner på alkoholen som ni dricker upp på bara någon timme?.. Skulle ni göra det, så skulle ni kanske bli lite rädda själv.. Vad vet jag?


Sen de personer som lägger ner alla pengar de har på fyverkerier istället är ju minst lika värdelöst som att lägga ner det på alkohol.. På tio sekunder har ni slösat bort ca. 500 kr, inte nog med det så väljer ni att slösa lite till bara för skojs skull. Men hur kul är det? Visst det är väldigt fint att kolla på, de kan jag inte neka.. Men tänk på alla dom som har hundar eller andra djur hemma, har det slagit er att någons husdjur kanske blir hur rädd som helst p.ga alla smällare?.. Nog för att man får smälla smällare på nyår, men kanske man borde tänka över lite mera på alla pengar man kastar ut på ingenting, & på alla djur som inte förstår vad det är som tjuter & tjular där ute..

Jag spenderade nyår med familjen, vilket var väldigt mysigt :)

Ovido - Quiz & Flashcards