Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Lindah - 4 januari 2010 23:45

Idag har varit en bra dag måste jag säga. Har umgåts med Sara hela dagen!

Sara kom hit vis strax före två, när vi skulle gå ner för trappen hemma så sa Sara ''Eran trapp är livsfarlig'', jag hann inte säga något, för helt plösligt så satt jag på rumpan & sara stod bara & skrattade åt mig.. Haha, snöig blev jag om byxan, jag måste erkänna att även jag skratta, fastän min skinka fick ta stryk! Hade först bara ett rött märke på skinkan som nu har utvecklats till ett blåmärke... Jag är allt bra jag!...


Synsam var vi in på idag, Sara skulle köpa ett par snygga glasögon som hon bestämt sig för, passade henne bra! Efter de så drog vi till Roy's & fikade. Sara visste nog inte riktigt vad hon vela ha, först skulle hon ha en snickers, men när jag sa kladdkaka skulle sara ha det också, haha! Vi åt en varsin kladdkaka & drack en ChocoLatte (vilket Sara trodde var Varm Chocklad) haha!


Sen blev det en sväng in på Lindex & Åhléns, blev en varsin hårfärg inne på Åhléns så nu har vi nya & snygga hårfärger. Sara tyckte sin blev lite för mörk, men hon passar'it! & jag färgade brunt igen & la i lite slingor, typ guldfärgat. Ser helt okej ut faktiskt. Bild kommer nog imorgon antar jag.


Just nu sitter jag i sängen precis som vanligt, lyssnar på bra musik för den delen också! Det som var synd med idag var att dom på Glizz inte hade vad jag letade efter till min näsa, kanske man ska slänga in en order med min syster som kommer hit på lördag? Hmm.. Eller så väntar jag med det (om jag orkar) men antar att jag får hålla ut helt enkelt. Fast beställa ifrån Internet kan jag också göra, funkar bra de med faktiskt. Jag får ju det jag vill ha så. Men de tåls att tänka på.. Haha


Jag vill göra någonting nytt med mig själv, känner att jag måste förnyas lite mer än på bara hårfärgen, jag vill liksom att någonting ska hända. Känner mig allmänt tråkig som jag är nu bara. Något behövs, men jag vet inte vad.. Kanske man ska låta Sara vara framme & pilla med Saxen? Hmm.. Vad det är kan jag verkligen inte komma på just nu faktiskt.. Men det kommer jag antagligen på snart, något ska det bli iaf :)

Eller kanske ska man prova saxen själv? Hmm, nae då ser det nog ut som om att tredje världskriget bröt ut i mitt huvud, men vem vet, kanske skulle se jävligt bra ut?


Friskare börjar jag på bli också, snorar inte fullt lika mycket, mitt tunga huvud börjar släppa, har inte runnit ur ögonen idag, känner att det finns ork i mig. Känns underbart faktiskt! För på lov ska man inte vara sjuk inte, då ska man vara pigg & göra allt som man nu vill göra.


Oh juste! Snusen går det jätte bra utan faktiskt! Över min förväntan faktiskt. Mitt humör börjar övergå till det normala (kanske inte sån stor skillnad, haha!) Visst jag saknar snusen som bara den måste jag säga! Det har blivit ett stort hål i min vardag, eftersom jag snusat dagligen ett bra tag, så när man slutar så har man ingenting att göra.. Nog för att det inte är ansträngande på något sätt alls att snusa, men det är ändå något att göra, de fördriver tid.. (hur konstigt det än låter så är det faktiskt sant..) Men som sagt, nu har jag inte köpt en enda dosa på ungefär 70 dagar & jävlar ska ni veta vad jag är stolt över mig själv! Jag är så hejdundrandes stolt över mig själv just nu så de finns inte!

...Men skulle jag mot förmodan börja snusa igen, så tänker jag då fan aldrig mera sluta, för det är så jobbigt, de mest jobbigaste i mitt liv jag gjort hittils tror jag! Fyfan alltså, de är en sak som jag gör en gång & sen aldrig mer (& det menar jag!)


Nu är det klart med pappa's födelsedags present också, kommer verkligen att bli kanon måste jag säga. Vad det är han får det talar jag inte om här, gör jag det så är det en ganska stor chans att han på någon vänster får reda på det. Kan säga vad det är på hans födelsedag (söndag). Tänk att pappsen blir hela 49 år, har lite svårt att tänka mig att min pappa blir så "gammal".. För mig känns det som om han ska fylla 40 eller nå.. Åren går så fort att jag tappar räkning!.. men det gör nog inte pappsen någonting att jag tappar räkning för frågar han mig hur gammal han är så brukar han bli yngre än vad han är, så antar väl att det finns något possitivt med det hela. Haha! :)


Nej ska sluta blogga för idag nu, annars tråkar jag nog ut er, ni har säkert inte läst allt som jag skrivit, men men, de gör mig ingenting faktiskt. Det är skönt & lite befriande att skriva av sig här, även fast det inte är nå speciella saker, så känns det ändå skönt. Man känner sig lite lättad. Många ord jag sitter & håller inne på en hel dag, så därför kladdar jag hit några av dom, annars skulle jag väl haft krokrygg eller nå ;) haha.

Nej nu börjar min dåliga humor komma in här, ett stort tecken på att det är dags att sluta skriva! haha..

Av Lindah - 4 januari 2010 05:09

 

Haha ja vad ska jag säga? Ännu en cam bild av högsta kvalité, skämt åsido...

Klockan är mycket men Lindah är vaken, sov en liten stund, men vaknade lika fort som jag somnade.. & för tillfället kan lilla jag inte sova. Så tänkte att jag kunde försöka trötta ut mig med att skriva lite här.. Men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva här, ännu ett av mina värdelösa inlägg..


Imorgon (idag) blir det som sagt en fika med Sara på stan, ska bli riktigt trevligt. Tar nog även en sväng in på glizz för att kolla efter om dom fått in några ringar som jag ska ha, hoppas kan man alltid göra! Har dom inte det så kanske jag är på humöret att köpa mig en till töjning, skulle inte skada att komma upp någon siffra till. Vet inte hur stort hål jag vill ha i örat, men jag vill ha större än den lilla 8mm jag förtillfället har där, de vet jag.

Har suttit & kollat på en massa piercingar idag, & om jag är lite sugen eller! Åååh, har hittat så många fina, vet en som jag ska göra två-tre stycken av. Helt mums mums måste jag säga! När dom blir av beror lite på penga-fronten (eller ja, mycket) men det ska hända iaf. Börjar ofc med en, sen halkar dom andra in om jag känner för det. & nej, jag berättar inte vad det är för underbart påhitt jag har på g nu, det blir min alldeles egna hemlighet tills den dagen jag ber en vän följa med för att det ska bli av. Haha!
Har några hemligheter med mig själv nu faktiskt, & har lovat mig själv att alla ska bli av, helt underbart!

& jaa, nu hoppas jag att ni är sjukt nyfikna, men Lindah hon är en hemlig typ hon, mouhaha!


Nej nu blir det toa besök som gäller, sen ska jag dunka huvudet i väggen så jag somnar förmodar jag. Låter finfint de!
Så natti natti

Ovido - Quiz & Flashcards