Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Lindah - 12 januari 2010 22:24

De känns som att det är mycket som ska göras nu under en väldigt kort tid känns det som.. För snart är det studenten, snart är det faktiskt studenten, då ska betyg & allting vara klart.. Skrämmer mig lite faktiskt, känns som att jag börjar få lite presentations ångest över att jag inte kämpat & gjort allting som jag skulle kunna ha gjort under dessa tre år.. Men är man skoltrött + att man är trött utöver de vanliga & har haft svårt att sova så har man inte någon speciellt bra motivation, utan den kommer mera nu på slutet, när de skoltrötta börjar rinna av lite granna (men finns fortfarande mycket kvar -.-) & allting börjar närma sig slutet, pusselbitarna liksom bara faller på plats, en efter en..

Snart är det nationella, det är mycket som ska in, det är mycket som man ska få betyg i.
Sen har vi balen, allt jag har just nu är klänningen som är nästan klar, den ska bara sys upp lite sen är den helt klar.. Min lillasyster ska få sminka mig har jag bestämt, hon kan det hyfsat bra, & jag behöver ändå ingen dunder sminkning, utan tänker mest vara naturlig med den.. - Jag menar, en sak i taget, jag ska ha klännig! Klackskor! & tillsnyggar hår! Så sminket tänker jag iallafall hålla normalt..  Jag har inte håret klart alls för fem öre!.. Skor ska jag väl köpa snart, måste ju lära mig gå i några skor (annars bryter jag minsta lilla ben jag har i min kropp - jag lovar!)


Sen är det lite saker med skolan som att åka på någon utbildning i Kramstad eller nå sånt, det är praktik i fem veckor, det bara känns som att det sista året blir fullt upp!

Sen till råga på allt så tar jag ju studenten, Jag, Lilla lilla Lindah! tar faktiskt studenten i år, 2010! Helt insane! Tror inte på det än riktigt, vet inte om jag vågar göra det.. Alla student tankarna har jag faktiskt lagt lite på is måste jag säga.. Skulle dom inte ligga på is så skulle min stackars lilla hjärna koka över...


Skolan är verkligen inte det lättaste man kan hålla på med, vara en del av eller ens sätta en fot i.
När man väl går i skolan så längtar man bara av att man ska ta studenten, nu när studenten är nära så vill jag ingenting annat än att gå kvar i skolan.. Det är livet i skolan jag känner till, inte livet utanför skolan..
Det är läskigt..

Av Lindah - 12 januari 2010 21:46

Sitter här lite halvtrött i sängen nu, ska snart slänga mig i sängen & läsa lite på boken jag håller på med. Ska bli skönt, vem vet, kanske jag somnar med boken i ansiktet? haha, de skulle inte alls förvåna mig ska jag säga, har lyckats med det många gånger förut så. Haha!


Idag har jag vart i skolan (oväntat va?) på morgonen var vi på studiebesök på Höghammar, måste faktiskt säga att det var intressant. Dom har mycket mera att erbjuda än vad man faktiskt tror. & eftersom att jag funderat på att kanske jobba med handikapp & liknande förut så var det ganska intressant att se lite om hur dom jobbade, vad dom jobbade med & vad dom gjorde, jaa lite sånt ni vet (: Så de var en bra start på skoldagen måste jag säga!


Sen hade vi elev slaktar'n som kan få en att sova på tre sekunder p.ga hennes sövande röst! & Självklart skulle hon prata en massa också, varför blev jag inte förvånad? haha, neeej jag tycker inte om denna läraren så mycket, eller visst, hon är väl en bra lärare i grund & botten, de måste jag säga. Men hennes utlärnings metoder tycker inte jag funkar tillsammans med henne. För hon tycker om att prata & verkligen förklara en massa saker, fast hon har en väldigt sövande röst (kanske hon inte vet om det?) så när jag har henne så önskar jag nog faktiskt att hon kunde vara så snäll att ge mig en skriftlig uppfigt istället, så att man slipper bli sövd av den där sövande rösten... Men men, alla lärare kan man inte tycka om heller antar jag, så är det bara.


Svängde även in på KRIS en sväng idag, de var trevligt som vanligt. Fick reda på när vi skulle åka till fjällen & lite sånt. Så nu har man det att se fram emot! Så pratade lite med Billy där, fikade, & sen gick jag tillbaka till skolan för att fortsätta mina lektioner..


Efter skolan har jag inte gjort någonting speciellt, eller jag har funderat en massa, men det är ju inte ovanligt om man heter Lindah.. Haha! Hela mitt liv består nog av en enda stor tanke-bubbla, undrar vilken färg bubblan har, om den är så bubblig som andra bubblor brukar vara & skiftar färg & är genomskinlig eller inte.. Haha! Men gu hur ja tänker alltså! haha.

Nej fan, nu ska jag inte fortsätta att skriva ner en massa ointressanta saker. Nu ska jag bara sitta här en liten stund till, sen ska jag slänga mig i sängen med Pamela Andersson ;) Ganska trevligt va? haha!

Ovido - Quiz & Flashcards