Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Lindah - 3 januari 2010 23:41

Jag ska göra 2010 till mitt år !


Just nu sitter jag & försöker klura ut hur 2010 kommer att se ut, me det är helt omöjligt! Jag har ingen aning om vad som kommer att hända förutom att jag ska gå på bal, jag tar studenten, ska förmodligen på släktträff, men vad sen då? Vad händer sen... Det är de jag är så nyfiken på! Jag vill veta lite mera vad som kommer att hända, det är så spännande! Jag menar, jag har ingen aning om jag får jobb efter studenten eller inte, kanske jag bara går hemma & gör ingenting.. Kanske jag får jobb på något annat ställe än Bollnäs & flyttar, kanske jag får jobb i Bollnäs & flyttar till egen lägenhet här? Jag vet verkligen ingenting..
.. Visst är det spännande, men hade jag vetat lite mera på ett ungefär så skulle det nog vara lite enklare.. Men men, livet har sin gång, jag hamnar där jag hamnar, gör det jag gör!



Jag vill göra mycket i år, jag vill se mig om, pröva nya saker, träffa nytt folk, jag vill göra så mycket! Jag hoppas verkligen att jag kan göra det jag vill göra, vad det nu än är precis.. Men det skulle kännas så bra att få röra på sig, inte bara stanna här i Sverige, utan jag vill se mig omkring i världen & göra någonting vettigt för en gångs skull..
Jag ska se till att jag gör så mycket jag bara kan av mina drömmar & påhitt! Man lever ju bara en gång så varför inte leva på maxnivå för & skapa minnen för livet? De låter helt underbart om man frågar mig :)


Rättare sagt så ska jag bli den människa jag verkligen är, jag ska leva upp till så många drömmar som möjligt! (Säger jag nu, sen kanske det inte alls blir så, drömmar kan man ha, det är bra. Jag ska försöka förverkliga några av mina drömmar detta år, så de så)


Idag var jag med sara, det var verkligen längesen sist nu. Skönt var det att få träffa henne! Satt & pratade en massa, sen skulle hon iväg med bussen. men imorgon blir det en fika på stan med henne. Kommer bli trevligt som bara den!

Sara, jag behöver dig & du är verkligen min bästa vän !
Jag har haft dig vid min sida genom allt, så jag tänker inte förlora dig nu! 

Av Lindah - 3 januari 2010 02:30



Nej nu ska jag slänga mig ner i min säng & snora ner den, gör nog även ett försök med att sova på samma gång, låter ganska värt tycker jag faktiskt.

Att vara förkyld är inge kul alls, man bara tycker synd om sig själv, & man blir ungefärt fem år igen känns det som.
Om man inte sover tillräckligt länge så blir jag skit sur, då är jag inte snäll, sover jag för länge så blir jag grinig för de..
Finns det ingenting att göra så är inte det bra, när jag får någonting att göra så bestämmer jag mig för att jag inte orkar det, eller behöver göra det för att jag mår som jag mår..
Såå, är det någon som vill ta hand om en sjuk mig? Jag kan säga att den personen som gör det, & verkligen ställer upp på det, denfår nog springa till affären bra många gånger. För rätt va de är så låter godis gott, sen är det juice, sen en massa andra saker som låter mer lockande än de man har hemma.
Filmer är jag väldigt bra på att kolla på när jag bara ligger ner, sen även att sova är jag bra på.
Så, vem ställer upp på att passa jätte babyn Lindah nu när hon är sjuk? haha.


Ibland så önskar jag att jag gav fan i att jag var förkyld & körde på som vanligt, men det funkar inte så.
För de är så synd om mig just nu ska ni veta.

Min näsa rinner, mina ögon rinner, Huvudet gör ont, jag små hostar, plus så börjar mina öron göra ont.
STACKARS MIG!

... Ja tycka synd om mig själv är jag bra på när jag är lite sjuk. Haha


Men nu säger jag Godnatt & Sov gott, tror jag ska sova tills klockan tre idag, sen bara kliva upp på toa, sen ner i sängen igen. Låter som en bra dag !
Haha :D

Av Lindah - 3 januari 2010 00:43

 


Ibland så undrar jag vad vissa av mina vänner har för ideér om sitt utseende..
(Jag menar verkligen ingenting illa med det här så alla vet det iaf..)


Ibland så undrar jag hur mina vänner verkligen vill se ut, vissa av dom klagar på deras vikt hela tiden, även fast dom inte alls har något problem med de. Men alla verkar vela gå ner drastiskt i vikt.. De är bantningskurer hit & dit, det är springa på gymet, dom verkligen kämpar för att gå ner i vikt.
De som skrämmer mig mest är att går dom ner i vikt, så förstör dom sig själva & deras kropp. För flera av dom är redan smala, dom om några borde verkligen inte alls känna att dom bore gå ner i vikt. Hur är det då dom vill se ut? Vill dom ha en midja på tre centimeter, eller lår på sju centimeter, en handled på 3 milimeter?!


Jag vet då inte vad det är för speglar dom kollar i, men om deras speglar fungerar som dom ska så borde dom verkligen inte alls se en kropp som behöver förlora några kilon..
.. Kanske mina vänners beteende kommer ifrån deras andra vänner som håller på med samma snack? Kanske dom sitter & disskuterar om alla deras "fel" dom har, sedan går dom till gymmet & tränar bort allting som inte ens finns där..


Kanske jag inte är rätt människa att dömma er, kanske jag inte förstår vad ni strävar efter? Jag är inte den som är världens smalaste, jag är normal eller vad man nu än vill kalla mig för.. Men jag är nöjd med mig själv, jag är nöjd med den jag är, för det finns bara en utav mig. Så varför ska jag ändra på mig för att världen har en sjuk syn på hur man ska se ut? Jag tänker inte rätta mig efter det, aldrig! Jag rättar mig efter mig själv, efter det som jag klassar som skönhet, det som jag klassar som en normal kropp.


Men jag är rädd om mina vänner, jag vill inte att ni ska träna ihjäl er, jag vill att ni ska vara nöjda med er själva & jag vill att ni ska få bort den skeva bilden ni har av er själva, eller vill ni verkligen sluta upp som en tråd?...

Ovido - Quiz & Flashcards