Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Lindah - 14 januari 2010 20:52

Sitter i sängen & lyssnar på gamal musik just nu, hur underbar är inte gamla musik egentligen? Sjukt underbart tycker jag - när man är på rätt humör såklart.
Det är liksom en hel annan feeling i sån musik än vad det är i dagens musik, det är så, jag vet inte.. Men bra är det, som sagt när man är på bra humör (:


Idag har det varit skola, plugga plugga & åter igen plugga... Jaa, vad ska man säga? Det är som dagar i skolan brukar vara helt enkelt.. Haha!


har valt praktikplats nu, men vet inte än vart jag ska ha min praktk. Det var så sjukt svårt att välja praktikplats tyckte jag! Helt sjukt svårt.. Följde iallafall storasysters råd att välja en plats på sjukhuset, just för att man lär sig så mycket där, så tänkte att hennes röst fick överväga lite mer än min röst, min lilla röst sa ändå -''Inte fan vet jag vart jag vill vara?! jag är helt vilsen just nu, fan de går liksom inte som jag vill.. Jag har lite panik övet det här, vad väljer jag, är det rätt eller fel?Hmmm..'' ungefär så lät min röst om när jag lyssnade på den.. såå, varför inte lyssna på en röst som har mer tyngd bakom sig? Syster gick trotts allt på OP hon med, & nu pluggar hon sista året på Sjuksköterska i Gävle, så hon har lite erfarenhet som kan vara bra att lyssna på ibland (:


Just nu känner jag mig lite trött, men tänker inte göra samma tabbe som igår kväll.. Var trött vid nio tiden, så gick tillsängs då, var verkligen trött! Så tänkte -''fan va skönta att för en gångs skull somna tidigt'' & det tror ni jag gjorde? nej juste! Jag kunde inte somna förens 01.30 någonting sånt, så jävla sur jag var då, fyfan! Jag skulle seriöst kunna ha slagit huvve i väggen med glädje bara för att veta att den finns en liten chans att jag skulle tuppa av... Så pass illa var det igår.. Känndes så bra! - NOT


Men men, ska väl läsa lite i boken snart, allt för att försöka trötta ut mig själv känns det som.. Haha. Imorgon är det skola igen, men inte veckans sista skoldag inte.. Skola på måndag också - yippie!.. Ledig på måndag, så är väl inte hela världen (:


nej nu ska jag kippa iväg! Hajdååå !

Ovido - Quiz & Flashcards