Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Lindah - 9 januari 2010 00:40

 

Saknar man värmen, solen & de lite lättkläddare dagarna så ska man göra sommig. Man gör någonting åt saken.
Kännde mig sjukt sugen på att dra utomlands, så jag frågade runt lite om någon kunde tänka sig följa med denna lilla Lindah ut på äventyr här i världen under en vecka på det kommande lovet...
& självklart hittade jag en prick som vela följa med mig till varmare länder!
Så om allting går som planerat (som jag verkligen håller tummarna för - annars gråter jag en skvätt) så åker jag & Fridah utomlands en vecka, destination - okänd. Blir såklart en sista minuten resa, billigt & värt som fan!

Låter så underbart skönt att åka utomlands nu när det är närmare -30 grader ute! Så +29 hade ju inte alls varit fel atm liksom.
Nästan så jag har börjat fundera på att packa en väska nu redan, bara för att liksom... Haha, men smart som jag är så väntar jag, kommer nog bli packning dagen före i ren panik eller nå (om jag känner mig själv så kommer det bli så...)

Men men, hur underbart som hellst känns det att vara en bit på vägen att lämna ett kallt Sverige för en vecka faktiskt. Sweet Dude!
& åker man med Fridah så kan det inte bli mer än roligt som fan, en massa äventyr skratt & minst en miljon minnen att ha tills man blir senil ;)


Nog om det nu..
Imorgon (idag) ska vi fira pappa som egentligen fyller år på söndag, men storasyster kommer hem tills imorgon så fick bli så, lite enklare för alla, eftersom pappa åker på söndag till Norge som vanligt.
Synd att hans present vi skulle köpa tog slut, bev faktiskt lite väldigt ledsen i ögat när jag såg de, men men, man kan som sagt inte få allting man vill ha här i världen (:


Lindah har börjat med en ny inställning till allting har jag märkt. Jag är så mycket possitivare till de mesta tycker jag iaf. Sen vad andra tycker kanske är nå helt annat, men jag upplever faktiskt mig själv som mer possitiv till allt, känner mig lite gladare också, lite gladare, possitivare & mer full av liv eller nå... Haha, jag låter lite töntig, men men, that's how i feel. Men å andra sidan, jag är en tönt faktiskt, men de är så de ska vara :D

Nu ska jag hoppa i sängs, kanske jag drömmer nå sjukt igen, har börjat drömma världens konstigaste drömmer alltså.. Men men.

Nattinatti !

Ovido - Quiz & Flashcards