Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

sjuka Lindah

Av Lindah - 3 januari 2010 02:30



Nej nu ska jag slänga mig ner i min säng & snora ner den, gör nog även ett försök med att sova på samma gång, låter ganska värt tycker jag faktiskt.

Att vara förkyld är inge kul alls, man bara tycker synd om sig själv, & man blir ungefärt fem år igen känns det som.
Om man inte sover tillräckligt länge så blir jag skit sur, då är jag inte snäll, sover jag för länge så blir jag grinig för de..
Finns det ingenting att göra så är inte det bra, när jag får någonting att göra så bestämmer jag mig för att jag inte orkar det, eller behöver göra det för att jag mår som jag mår..
Såå, är det någon som vill ta hand om en sjuk mig? Jag kan säga att den personen som gör det, & verkligen ställer upp på det, denfår nog springa till affären bra många gånger. För rätt va de är så låter godis gott, sen är det juice, sen en massa andra saker som låter mer lockande än de man har hemma.
Filmer är jag väldigt bra på att kolla på när jag bara ligger ner, sen även att sova är jag bra på.
Så, vem ställer upp på att passa jätte babyn Lindah nu när hon är sjuk? haha.


Ibland så önskar jag att jag gav fan i att jag var förkyld & körde på som vanligt, men det funkar inte så.
För de är så synd om mig just nu ska ni veta.

Min näsa rinner, mina ögon rinner, Huvudet gör ont, jag små hostar, plus så börjar mina öron göra ont.
STACKARS MIG!

... Ja tycka synd om mig själv är jag bra på när jag är lite sjuk. Haha


Men nu säger jag Godnatt & Sov gott, tror jag ska sova tills klockan tre idag, sen bara kliva upp på toa, sen ner i sängen igen. Låter som en bra dag !
Haha :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards