Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Life is life

Av Lindah - 6 januari 2010 18:38

Jag har haft mycket kväll, natt & morgon att fundera på, & tänka sig vad min hjärna har gått på högvarv hela tiden, sen har jag nött en enda låt i flera miljoner timmar nu. Tror aldrig jag kommer tröttna på låten, har nött den längre förut, den är helt underbar helt enkelt, speciellt när man relaterar till den som jag gör, för mig är det inte bara en låt, utan en känsla & något som jag vill antar jag. Tänker på en enda människa gör jag också när jag tänker på låten, där av känslan & därav hoppet till det jag vill, att alltid bli ihåg kommen av den personen, att den alltid har en plats för mig i sitt hjärta, en plats som ingen kan ta ifrån mig.. För den personen ha en plats i mitt hjärta, på ett ställa där ingen kan komma åt de, där den alltid kommer att vara...


Så nu ska jag dela med er av mina funderingar, kanske bara blir en, får se hur mycket jag orkar att skriva just nu (:


Livet, allting som händer oss händer av en orsak, frågan är - Är det vi som är orsaken till att allting händer, eller är det någon annan som har makten över vårat liv, ungefärt som att vi skulle vara huvudrollen i en bok, Någon läser boken, följer huvudpersonens alla uppgångar & nedåtgångar, följer konversationer med huvudpersonens vänner, följer med huvudpersonen på stan, ja ni förstår? Är det så vårat liv är, Vi är huvudpersonerna i våran egen bok, som någon annan skrivit, vi är en färdig karaktär redan från födseln, vi har hela livet skrivet, vi håller i manuset, men vi får inte läsa det, vi kan endast backa tiden & läsa de kapitel i vårat liv som varit, men vi får inte läsa det som inte varit än.. Jag börjar nästan tro att det är så, alla känslor vi känner har redan blivit skrivna, vi vet precis vad vi ska göra när vi ska göra det, för att någon redan har bestämt det..
.. även jag vet att det låter konstigt & att det är helt omöjligt att bevisa sanningen i det eller inte..


Men om man inte har några tankar om hur livet är, vad tror man då att vi lever för? Tror dom då att vi människor lever endast för att födas & dö, de har jag iaf alltid tänkt förut, men när man verkligen tänker efter så är livet så mycket mera. Allting som händer runt omkring oss skapar oss, de formar våra känslor, tankar & beteende på både gott & ont. Kanske vi borde vara mer försiktiga om våra liv, vi har endast ett i taget, tyvärr har vi inte turen som katterna har, dom får nio liv på en gång i deras tass.. (Kanske är det för att vi ändå är försiktigare än katter, vi tar livet på mer allvar, eller så är det för att katten är ett djur som vi tar hand om & som vi kanske behöver?)


BAJS! Jag kan komma på så många olika teorier om hur livet är, om varför man lever & sedan dör, om varför allting händer oss när det händer. Kanske jag bara ska sluta tänka på det innan jag blir helt galen. Jag tror nog faktiskt att det är bäst.. Kanske jag borde välja en av alla miljoner teorier som jag har, eller de vore kanske tråkigt?
Men egentligen, vem fan är jag att komma på livets filosofi eller vad man nu än kallar det, alla tror på olika saker, men det måste ju därav finnas några grundställande & mer realistiska tankar om det än vad kanske jag har? Nej, nu är det slut tänkt på varför livet är som det är.


Huvudsaken är ju att jag har mitt eget liv i mina egna händer & formar mitt liv precis så som jag vill ha det. Det är jag som håller i modellleran nu & ska skapa fram ett fint, bra & hållfast liv till mig själv, som jag sedan kan dela med familjen, vännerna & framtiden. Så är det nog helt klart. Så nu tar vi en sak i taget, låter både vettigt & smart (:


Just nu sitter jag & tuggar på en godis, ska jag vara ärlig så har jag ätit några stycken nu, & allt jag får av det goda är ont i magen.. Slutade äta godis ett tag, eller ja, köpa hem en massa lösgodis själv, & de senaste gångerna som jag själv köpt en påse lösgodis & ätit av, så har jag fått ont i magen som bara den.. Kanske ett tecken på att godis inte är min grej längre? Hmm..


Men men, somnade ca. 12.30 idag, blev väckt av mamma 15.00, inte mycket till sömn, mer som en tupplur bara. Skönt att fått sovit lite iallafall. Väntar nu på att klockan ska bli ungefär tio/elva så jag kan bädda ner mig & sova på ritkgit tils imorgon, låter så skönt!


Nej nu ska jag sluta skriva för tillfället, ni måste vara uttråkade som fan om ni läser alltihopa -Sorry! haha

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindah - 15 oktober 2013 23:42

Hösten. Så jag Älskar hösten. Det är vackert ute, trädens löv skiftar i vackra färger. Jag får gå runt i kängor, mössa, halsduk. Luften känns fräsch och uppfriskande. Men det bästa är att jag kan göra det som jag som barn (som alla barn) älsk...

Av Lindah - 14 augusti 2013 22:41

Ibland bara lättar allt, tyngden jag har haft på mina axlar som tyngt ner hela mig har lättat. Och den lättade utan att jag behövde lyfta ett finger, vilket gjorde mig så lättad att jag nästintill började gråta. Jag har nu fått ännu ett vikariat, och...

Av Lindah - 12 augusti 2013 23:11

Ibland blir jag tyst och stänger ute världen för jag behöver tänka och vara för mig själv och inte dela mina tankar med omvärlden. Men för omväxling tänker jag dela med mig av en tanke som smått gnager lite, och därav drar jag mig för att ställa fr...

Av Lindah - 6 augusti 2013 23:15


Jag sitter på balkongen och lyssnar till det dova mullrandet som kryper närmare. Regnet nuddar balkong taket och ger ifrån sig ett lugnande ljud. Himlen lyses upp av de stora blixtrarna som leker. Jag måste säga att jag har det väldigt bra nu, jag tr...

Av Lindah - 6 december 2012 01:38

Snön yrar ifrån himlen och letar sin väg ner till marken. Barnen står och tittar uppåt, med munnen öppen och tungan ute, de försöker fånga snöflingorna på deras tungor, precis som Pippi Långstrump gör. Alla husen ser mysiga och varma ut med alla ...

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards