Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg under februari 2010

Av Lindah - 21 februari 2010 23:50

Nu sitter jag här igen, kom hem för inte alls längesen, har varit med lillasyster till hennes kompis å klippt håret, blev bra faktiskt (:

Lillasyster klippte & färgade hennes hår, blev bra, men kort & brunt. Kommer bli ovant ett tag att se henne så, men man vänjer sig sakta men säkert :)



Idag har jag gjort det som Söndagar är till för - Legat i soffan med datorn i knät & kollat på film.
Har varit en lugn & skön söndag faktiskt.

Slut på pengar på mobilen har jag också, sen typ igår tror jag det var..
Så om ni undrar varför ni inte får svar på era sms så vet ni varför iaf (:


Fan va kallt det har blivit igen då! Just nu är det ca -22 grader jävligt kallt ute! Uff & fy säger jag bara ! Hoppas verkligen inte att det är såhär kallt imorgon när jag ska vandra mig till praktiken vid 07.00 typ.
Nej är det så kallt så vet jag då inte vad jag gör, dampar är en sak jag gör iaf, kanske jag tar fram täckbyxorna & en jävla massa halsdukar & pappas varma termosockar eller vad det nu än heter... haha, allt för att hålla mig varm! ^^


Men nu ska jag strax sova, så att jag kommer upp imorgon, inte kul om jag skulle försova mig inte, spec inte när jag ska vara på provtagningen å ta en massa prover ! Det är faktiskt roligt, lite läskigt men mest roligt faktiskt (:


Just nu är allt jag vill bara att tatuera mig - igen! Är så jävla sugen på det så det finns inte. & med lite tur om pengar å allting annat tillåter så blir det en tatuerin inom en snar framtid, hoppas verkligen det blir så! Jag vet att jag även sa det för ett tag sen, men jag tog mitt förnuft till fånga å väntade lite extra, inte för att jag är osäker på vad jag ska ha, utan för jag tänkte på att jag har praktik nu osv.. See, ibland kan även jag vara smart, de visste ni inte va ?;)


Nej nu ska lilla Lindah nanna kudde, NattiNatti :)

Av Lindah - 21 februari 2010 01:41

Sitter & lyssnar på musik & tänker lite nu. Skönt faktiskt, börjar bli trött så snart ska jag krypa ner till sängs & knoppa har jag tänkt.
Följde med Syster & Marcus till Tranan å lyssnade på Amanda Jensen, hon var inte så värst bra faktiskt, ganska tråkig på scen. Men visst, hon sjöng väl bra, men fortfarande så njaa.. Men det var iaf kul att vara ute en sväng med syster & Marcus.
Träffade två udda prickar först.. Ojojoj, haha, ja kul var det iaf. Sen var det någon som kom ifrån Canada, trevligt de faktiskt.

Tack sandra å marcus för en trevlig stund ute :)


Nej nu är jag 19 år, har ett år kvar tills jag inte längre är tonåring, fan va fort allting går då! Jag tycker inte det var länge sen jag gick i sexan & tyckte det skulle bli "stort" att börja i sjuan.. Men snart är det Studenten å allt, hur mäktigt blir inte det då?...

Hmm, nej nu ska jag drömma om en massa bra saker ! Godnatt :)

Av Lindah - 20 februari 2010 21:05

Så idag har jag, familj & lite släkt gratulerat mig, fick en massa bra saker att ha tills jag flyttar hemifrån! Är så nöjd med allting jag fick måste jag säga ! :)

Det bästa var helt klart SvampBob Fyrkant mackjärnet ! :D


Här är sakerna jag fick, inge bra kort men knöppte lite bara för att lägga ut bilder på det :)
(Det som inte är på kort som jag fick är en luvtröja & pengar :)


                                         


Tack alla för en bra dag & alla presenter, Lindah är jätte nöjd & känner verkligen pikarna att flytta hemifrån ;) haha! Nu längtar jag att flytta så jag kan använda allt :D

Av Lindah - 20 februari 2010 13:27

& Idag är det en speciell dag, för exakt 19 år sedan så kom en liten tös till världen. En liten, söt oskyldig liten flicka föddes, vid namn Lindah. Denna flicka fick även ett smeknamn i tidig ålder utav ena fastern - LindahPindah blev hon kallad för, smeknamnet har fortfarande sin charm & används lika mycket nu som då.
Lindah är född & uppvuxen i Bollnäs med sin lilla familj, dock är inte Lindah så lång som hon önskat att bli, men det är moderns fel säger vi.
Denna dag för att fira Lindahs 19 åriga liv, samt sista år som tonåring firar vi på detta vis

- Båda mina fastrar med respektive kommer, Kusin Isabelle kommer - även Malte, Storasyster & Marcus kommer, det blir ätning utav Pinne kött & Rotmos för de personer som tycker om det, annars blir det annan god mat för dem som har lika smak som Lindah.

Sen vet inte Lindah mera hur dagen kommer se ut än lite paket, lite tårta & sånt där som hör till..


Så nu vill jag Önska mig Själv Lindah en jävligt bra dag på min alldeles egna dag blandad med en massa andra personer som fyller år samtidigt som mig fast jag är bäst ändå ;) haha!


GRATTIS LINDAH MARIA JONSSON FÖR HON ÄR BÄST I VÄRLDEN & HON FYLLER 19 IDAG ! HURRA HURRA HURRA HURRA ! :D



                 

Av Lindah - 17 februari 2010 19:41

Nu sitter jag här i sängen igen & lyssnar på musik. Är faktiskt väldigt trött, efter det att jag kom hem & käkade mat så somnade jag i sängen... Så idag blir det sussa i en tidig tid så jag orkar allting imorgon som ska göras (:


Det gick bra idag, trotts att jag var nervös, min mage var nog ett tag i strupen, mina händer skakade en aning, men det gick bra. Visst det var ingen trevlig blick jag fick när jag gick in, men det orkar jag inte bry mig om, hur patetiskt är det inte de du ahr gjort egentligen? Svara på frågorna gjorde jag så bra jag kunde, nog för att jag önskar att jag skulle kunna svarat på dem lite bättre, men det var som sagt ett tag sen, klart att allting inte är helt glasklart för en då liksom...
Men nu är det där klart, kände det när jag kom hem, det var som att den stora stenklumpen i magen sprängdes, de var en sån skön känsla måste jag säga.
Jag blir lite nojig när det är såna här saker, för det är inte precis vardagliga saker jag gör iaf. Men som sagt så gick det bra iaf.
Jag hoppas min granne har smält det hela nu & kan ta det lite lugnt, tyckte så synd om henne när hon skulle gå in, hela hon skaka, uffa!

Men nu är allting över, så nu finns det inte många bekymer i denna värld inte (:


Tack än en gång Emelie för att du vela följa med, det var jätte snällt av dig <3


Nu ska jag inte göra så mycket mera idag, ska mest bara ta det lugnt, snart lägga mig i sängen & kolla på en film & sedan somna så jag orkar med morgondagen & allt den har att erbjuda mig, hihihi!

Av Lindah - 16 februari 2010 17:24

Vaknade med huvudvärk & illa mående idag, ingen bra start på en dag om man ska vara på sjukhuset & vara trevligt emot folk. Så idag blev det till att stanna hemma. Jag blev lite rädd i morse när jag knappt kom upp ur sängen, hela min rygg, nacke & mina skuldror är mer än döda just nu. En helkorpps massage skulle sitta fint just nu faktiskt, nog för att det skulle göra ont som satan kan jag gissa mig till, men det skulle vara så skönt. Någon som ställer upp på att ge mig massage ?! :)


Idag klev jag upp halv tre tror jag, lika trött som igår för de..

Snart är det dags, jag vet inte alls hur jag tänker, eller hur jag ens ska reagera över det. Det känns bara som att det är för mycket just nu, jag behöver mer andrum, mer tid att tänka, men det kan jag tyvärr inte få..
Det är bara till att bita ihop & göra det rätta, jag vet trotts allt att jag gör rätt, även fast det inte käns som det ibland.. men men, bara bita i det sura äpplet & göra det som göras skall eller något..


Men men, nog pratat om det (:


Just nu sitter jag som vanligt i min säng  lyssnar på musik. Lika skönt som vanligt faktiskt :)


Nej nu ska jag sluta skriva för nu, kommer inte på något mera :)

Av Lindah - 15 februari 2010 19:15

- Jossan i Rondellen


- Funäs Fjortisar Bloggar


- Funäs Fjortisar Bloggar Igen


- Funäs Fjortis Jossans Raggnings Tips


- Funäs Fjortis Jossans Raggning På Afterski tips


- Funäs pulka fail


- Funäs fjortis Jossans Fail


 - Funäs Axel's Fjortis Blogg Fail


- Funäs Fjortis Boy


- Funäs Fjortis Blogg - Thats So Gay


- Funäs Tjej Bloggar



- Med allt det här, hur kan man inte ha haft en bra & rolig helg ?! :D

Av Lindah - 15 februari 2010 17:26

& nu är vardagen tillbaka, Lindah är sliten som fan. Hela min rygg, nacke & axlar känns helt kaputt! >.<

Men bara till att le, klä på sig & vara på praktiken halv åtta, som tur var så var vi i receptionen idag & pillade med datorn, lappar & en massa sånt. Men sprang även runt runt runt med blodprover & annat skoj..

Sen fick jag faktiskt skjus hemifrån sjukan, till KRIS för att gratta Jyrki som inte ens var på kris när jag var där.. Så jag gick hem för att sova, men sen när jag kom hem så kom jag på att sover jag nu så vet jag inte hur bra jag kommer att sova inatt..
Så jag ska hålla mig vaken till en åtta nio kanske, & sen sova ut de sista timmarna min kropp & hjärna behöver. - Ibland kan även jag vara smart alltså! hihi


Saknar smulan, skrållan & alla andra där borta redan alltså! Saknar verkligen alla!..

...Men det ska då inte ha varit sista gången jag träffa hela högen har jag bestämt (;


Idag har det inte hänt mera än praktiken & kris, sen bara varit hemma å vart så trött så jag är sur som en kotte eller nå.
Har även bestämt att jag ska vara på Röntgen den 3/3 på praktiken, skit kul! En heldag där verkar verkligen spännande tycker jag (:


Just nu sitter jag trött i min säng & lyssnar på musik, riktigt skönt måste jag säga. Första gången på hela helgen jag sitter ner & är bara för mig själv tror jag.. Fast det är helt klart tråkigt, men ändå skönt, eller vad jag ska säga (:


På lördag är det jag som fyller år, riktigt trevligt måste jag säga faktiskt. Hoppas på en massa fina presenter också! Hihi.


Nej nu ska jag lsuta blogga , skriver antagligen ett till inlägg sen, får se hur det blir (:


 

Ovido - Quiz & Flashcards