Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg under december 2009

Av Lindah - 24 december 2009 01:07

Sitter här med handduken runtom mig, håret är så blött så det bara nästan rinner, men är man nyduschad så är man..
& det sägs att det är jul nu, nog för att jag har svart att tro det, men det är faktum..
Fick en gnutta julkänsla när pappa kom in med Fårepölsen, luktade himelskt! & smaken, den går inte att beskrivas faktiskt, det är en sån smak som bara måste upplevas! Men jag kan ju säga att mina smaklökar dansade då en fin rumba eller en salsa eller kanske till & med Line dane med en gnutta balett, haha! Finns ingenting så gott som fårepölse, & den i år smakade då utomordentligt bra! Mumma säger jag!
Så denna jul blir nog en lyckad jul trotts allt tror jag. Pappa bad mig skriva ner några saker jag önskade mig i julklapp av han & mamma, men faktum är att jag vet inte vad jag önskar mig! Så skrev ner lite vanliga saker som man önskar sig av nästan vem som hellst typ.. Dom har inte köpt en enda julklapp åt mig,dom tycker att jag är så svår att hitta på något åt, kan inte förstå dom, men iofs så har ju inte jag uppfattat mig ifrån någon annan persons synvinkel eller nå, så kanske jag är svårt att hitta saker till.. Men men, något blir det iaf som jag får, tur det för annars skulle jag tagit tillbaka mina julklappar faktiskt! haha!


Nej nu ska jag bara säga God Jul & Gott nytt år! Hoppas att alla får en trevlig julafton med mycket god mat.
Jag ska bänka mig vid Kalle Anka som vanligt, julen är som bäst med Kalle Anka tror jag.

Av Lindah - 23 december 2009 19:26

Jahapp, & imorgon ska det föreställa julafton? Hmm, känns verkligen inte alls som om det är jul nu, känns mera som att det snart är min födelsedag, vilket vill säga att det är 20 februari.. Men det är två månader dit så de är ju inte det.. Men liksom nu känns det nästan värt att bli Jehovas.. Dom firar inte jul,inte påsk, & inte födelsedager iofs heller... Men liksom, att slippa all jävla julstress, slippa allting som har med julen att göra (förutom filmerna, dom kan vara mysiga..Haha) skulle ju vara hur skönt som hellst! Sen kan man ju då göra som Jehovas också gör, dom har verraskiningsdagar, hela familjen kommer överrens om en dag dom ska överraska en av familjemeddlemarna, de låter ganska så smart de tycker jag.. Men men, nu sitter jag här, är redan klar med alla mina julklappar, har lagt dom under julgranen, sitter nu & hatar att mamma vill att jag ska spela en bingolott åt pappa för att det är uppesittar kväll ikväll, pappa ska laga köttbullar.. Liksom, varför all uppståndelse kring julen? Alla vet ju att ingenting slår de julaftonar man hade när man var liten, det var då julen var som bäst, man längtade hela året efter just julafton, man kunde inte sova när man skulle somna för att bara tanken på alla paket man skulle få öppna gjorde en helt galen, sen jultomten trodde man stenhårt på, inte var han någon bluff som grannen i tomtedräckt inte, nej nej tomten var äckta vara..
Nej, jag är förtillfället fortfarande anti jul, kanske får en bättre julstämning & känsla imorgon när jag sitter där & öppnar mina julklappar, kollar på Kalle Anka, eller när hela familjen sitter & äter utav julmaten.. Hmm, vad vet jag? Hoppas på lite julkänsla kan man ju alltid göra..

.

Av Lindah - 23 december 2009 18:54

Av vissa personer så får man bara den där magkänslan, att den där personer är verkligen ingenting att hänga i julgranen.. kanske för en stund, men hellst verkligen inte alls!

Den typ av magkänsla hatar jag att få, för det känns så fel när man inte ens känner personen, men ändå så litar man så starkt på sin magkänsla att man inbillar sig mer & mer att den personen är verkligen ingenting alls..
Ni får tycka att jag är dömande eller vad ni nu vill kalla det för, men ibland så bara får jag en sån känsla av folk, ingenting jag tänker dölja precis.
Gillar jag inte någon, så pratar jag inte med den heller, så enkelt är det.
Plus, man kan ju inte gilla alla & få en bra magkänsla av alla personer heller..
Eller hur ? :)

Av Lindah - 23 december 2009 00:09

  Just nu känns det verkligen som så också, varför vet jag väl inte riktigt. Idag är det verkligen inte min dag typ, allting känns mestadels åt helvete. Känns som att jag behöver en ny start på ett helt annat ställe än här i Bollnäs. Känns som om att jag börflytta såfort jag får möjligheten till det. Det är inte det att jag inte trivs i Bollnäs, för jag trivs här, men det känns som att man inte kan utvecklas mer här än vad jag gjort, som om att jag står stilla & inte kan göra mera än jag gjort. Jag behöver ett nytt ställe med nytt folk. Så att folk kan ta mig för den jag är, inte för den dom tror eller förväntar sig att jag ska vara. Det känns som om att det verkligen skulle vara någonting för mig just nu.
Bryta sig lös ifrån de gamla mönstret man alltid förut följt, jag behöver ställa mig utanför mig egna lilla låda, jag behöver bli så mycket mera än vad jag redan är, jag behöver visa alla att jag verkligen kan göra vad jag vill, och att jag verkligen tänker ta tag i mitt liv & bli någonting mera än äldre i Bollnäs.
Det känns som att jag vill att allting ska hända precis nu, precis i denna sekund. Just nu sitter jag i sängen & tänker på att någon kommer fram till mig & säger att det finns en lägenhet till mig i en helt ny stad, att jag har obegränsat med pengar till möbler & tapeter till lägenheten, att jag har ett bra betalt jobb efter studenten, att allting är klart när jag vill att det ska vara klart.
De låter så underbart, tänk om det kunde bli verklighet också, de skulle bara göra saken så jävla mycke bättre faktiskt..
För det är verkligen vad jag behöver nu, komma ifrån Bollnäs, se andra saker, stå på mina egna fötter en bit ifrån mitt hem, en bit ifrån min säkra plats, en bit ifrån allting jag kan utantill.
Jag behöver äventyr, lära mig stå på mina egna ben, lära mig ta hand om livet & mig själv -på egen hand.


Ibland känner jag också att jag vill byta ut alla mina vänner (inte alls för att jag inte älskar de vänner jag har, för jag älskar & tycker om mina vänner) utan för att se hur jag skulle vara med nytt folk, hur dom skulle acceptera mig, vad jag skulle göra, hur allting skulle vara då... Liksom, skulle allting vara som nu, mina vänner är ute & dricker på helgerna, dom är med sina respektive, dom är ute & shoppar nya garderober, dom delar inte samma intressen helt som jag gör, men om jag hade nya vänner, skulle det vara lika då? Eller skulle mina nya vänner vara mera som mig, mera mig på alla sätt, eller skulle dom vara som mina nuvarande vänner? Jag kan sitta & fundera på det hur länge som hellst, men jag får ändå inget svar, för jag kan inte svara på den frågan förens jag har flyttat härifrån & fått helt nya vänner som inte vet någonting alls om mig...


Det känns på ett sätt som att Bollnäs håller en tillbaka med allting.. Bollnäs är underbart, för det är & komemr alltid förbli en stad som jag har stark hat-kärlek till! Här i Bollnäs har jag växt upp, jag har blivit född här, tagit mina första steg, tappat min första tand, sagt mina första ord, börjat skolan,fått min första kompis, tagit min första fylla, kört bil för första gången, varit kär, allting har varit min första gång, här i Bollnäs. Bollnäs har format mig, uppfostrat mig, läxat upp mig, slagit mig i bakhuvudet, Bollnäs har alltid funnits där..
.. Men nu känns det som att Bollnäs har gjort allt för mig, så jag behöver en ny plats med saker att upptäcka, jag behöver en ny stad som finns där för mig...

Kanske den dagen kommer en liten stund efter studenten? Jag tänker vänta på den dagen med förhoppningar, glädje men ändå sorg, att lämna Bollnäs kommer säkert att kännas lite grann, men när den dagen kommer så känner nog både jag & Bollnäs oss redo att börja en ny resa utan varandra...

Av Lindah - 21 december 2009 01:51

Jag har verkligen ingen julkänsla, snön bara rasar ner ifrån ingenstans alls, minusgraderna bara springer fram fort som bara den, nu är det bara tre små dagar kvar tills julafton.
- Varför ska åren gå så jävla fort för, varför ska allting hända på en enda gång? Kan det inte bara få vara lugnt ett tag för? Jag vill hinna andas ut, hinna ta det lugnt, hinna få julkänslan i kroppen.
Jag har haft julkänslan en gång i kroppen i år, det var när jag & mamma var inne på Mobackes, dom hade julpyntat å så, så då kom julkänslan krypandes i kroppen, men mer än så har det inte varit..
Julen käns ganska värdelös, alla vill att man ska önska sig en massa saker, & visst är det väl kul att få saker, men det känns helt plötsligt överskattat faktiskt om jag ska vara ärlig. Det känns bättre att ge bort saker än att få saker, varför vet jag väl inte ritkigt..
Julen är väl ändå till för att vara tillsamans med familjen & bara mysa, ta det lugnt, känna av att man bara finns där för varandra, alla dagar på året!

Men istället så handlar julen helt plötsligt om julklappar, om vem som köper den dyraste saken, vem som får det största paketet, vem som får mest julklappar, vilken affär som tjänar mest pengar, vilken sak som blir årets julklapp...
Vart tog den riktiga julkänslan vägen, vart tog den riktiga meningen me julen vägen?

Jag har hellre en jul med bara familjen, släkten & bara tar det lugnt, än en jul med en massa julklappar & allt sånt...
Vill man ge bort presenter så finns det gott om andra dagar på året, faktum är att det finns faktiskt hela 364 andra dagar än just julafton att ge bort saker på... Så varför just bara göra det den 24'e december för att man har blivit lärd till att då ska man göra såhär?
Det skulle vara så underbart skönt att hoppa över julen, slippa all stress kring julklappar & allt annat & bara ha en annan dag då man samlas hela familjen & äter gott, mår bra & bara njuter av att ha alla nära..

Men men, har man ingen julkänsla så är det lätt att spy på julen, de liksom bli för mycket..
Nog för att det ska bli kul att öppna sina paket, att se vad man får, men framför allt så är det känslan av att ha familjen samlad & vara sams en hel dag, alla är glada & bara njuter, det är de som verkligen gör min jul bäst. & ha Morfar Sixten hemma hos oss som vi har haft sen mormor gick bort, men i år ska morfar vara hos min morbror.. Kanske får vi istället sällskap utav min faster & hennes man, om det nu blir så, så kommer mysstämningen att höjas lite måste jag säga. Att ha mer än bara familjen på samma plats, under samma tak är så oerhört mysigt att de är då det är som bäst att njuta på max nivå!


Nej nu ska jag verkligen inte skriva någe mera om julen inte, ska faktiskt inte skriva mer alls för nu, får bli mera senare idag efter en massvis med timmars sömn! nattinatti.

Av Lindah - 20 december 2009 01:16

Nej nu  hoppas jag på att John Blund kommer & hälsar på mig & myser en stund så jag kan somna sen. Behövligt kan jag säga.
Manson kan komma han också, så kan vi mysa alla tre! (inte mig emot då..)

Men kommer Manson så ska han få sjunga en nattvisa för mig medans John Blund ger mig någonting så jag somnar, de låter bra, riktigt bra.
Så nu ska jag bara lägga mig i sängen & vänta på mina två män!


Just nu vill jag bara hälsa världen en liten sak:

- Eat Shit And Die !

Känner mig inte så trevlig just nu, men det behöver man inte vara heller när man sitter på sitt rum & är på dåligt humör heller, så de så!

Hejdå

Av Lindah - 19 december 2009 16:29

just nu sitter jag i sängen på mitt rum & fryser röven av mig! Sitter inlindad i mitt täcke, men det hjälper då inte mycket, för det är lika kallt ändå tycker jag.. Kanske jag borde ta på mig en till tröja eller nå? Hmm, orkar inte leta en, så får nöja mig med mitt täcke, de är för övrigt jätte gulligt! Grönt med vita blommor på, så fint så!


idag vill jag vill Söderhamn för att se Raubtier, men det blir väl inte av.. Tyvärr så är det inte speciellt många av mina vänner som delar min musiksmak, mina vänner lyssnar på mycket mera neutral musik än vad många tycker att jag gör. Lite synd, för det hade vart sjukt häftigt att se dom live, men själv åker jag inte dit...
Antar att jag nu måste lära några av mina vänner att lyssna på bra musik, för såhär kan det inte fortsätta, kommer det en asbra grupp hit i närheten så ska man liksom bara gå, ingen tvekan om saken & då ska man också ha någon att gå med som delar ens musiksmak, men tyvärr så delar jag den mestadels med mig själv för tillfället. Trist men sant.


Jag är trött & gäspar hela tiden just nu, morgonfrisyrer är bara uppsatt i en knut bak på skallen, pyjamasbyxor & en T-shirt är dagens kläder, plus ett par strumpor. Så får dagens klädsel se ut, bekvämt om något iaf, hur skönt som hellst. Jag älskar dagar då jag bara kan slappa & se ut hur fan jag vill, utan att bry sig i allting. Men om jag tänker efter lite, så är faktiskt alla mina dagar så.. Jag är ganska slapp av mig i vardagen ute bland folk också. Sover jag längre än vad jag skulle så är det bara upp ur sängen, ta do närmsta byxorna på golvet & på med dom, hitta en skön stor tröja att ha, sen håret sätter jag bara upp eller så låter jag det bara vara mogonfrisyren hela dagen. Många dagar blir det Mjukisbyxor också, hur skönt som hellst. Kan inte förstå mig på folk som inte använder mjukisar för att dom inte tycker att det är fint att ha bland folk. Det är väl skit samma! Hur underbart skönt är det inte att ha mjukisar på sig då ?! Juste, alldeles för skönt för att välja bort dom! hiihii


Mamma & jag har bakat pepparkakor idag, kom på att jag hade degen kvar som jag fick utav Marcus som han bakade själv (min storasysters pöjkvän). Hur snällt är inte det då ?! Att ställa sig & baka en deg bara så lilla jag skulle kunna åka hem & verkligen bara goda pepparkakor! Tack Marcus för degen, väldigt snällt av dig! Hihi

Idag händer ingenting, ska väl gå runt hemma & deppa över att jag inte kommer att se Raubtier live ikväll då.. Fan jävla skit! Jag som verkligen vela... Men men.. Ska väl försöka pigga upp mig själv på något vis nu, hur vet jag inte, men kommer väl på något så småning om..


Hiihii KRAM!

...

Av Lindah - 19 december 2009 00:55

Jag uppdaterar imorgon eller inatt om jag inte kan sova.
Just nu är det duschen som väntar, sen kanske jag ligger i sängen i en miljon år & bara lyssnar på musik samtidigt som jag rensar mina tankar eller något. Kanske jag passar på att drömma mig bort en sväng också.
Hur som hellst så är detta den enda uppdateringen by them moment.
Jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera den här veckan, men jag sover hela tiden känns det som, jag är trött hela tiden, jag somnar tidigt, sover bra, sover över, halvsover i skolan, kommer hem ifrån skolan & somnar... Jag fattar inte vad det är med mig. Kan knappt kolla på en film utan att nästan somna. Det är sjukt, det är drygt, det är jobbigt, jag hatar det! varför vara trött hela tiden för när det finns annat att göra, jag hat ett liv, men ibland verkar det inte som att mitt liv är på play, utan mitt liv står på pause eller "hold" & det hatar jag..
Men men, nu säger jag Godnatt för denna gång!

Presentation


Linda Maria Jonsson är mitt fullständiga namn. Jag bor i en liten men mysig etta i Bollnäs. Jobbar inom vården - anställd som tim vikarie.
och här skriver jag allt som faller mig in, på gott och ont.
Enjoy

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards