Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

Alla inlägg under december 2009

Av Lindah - 7 december 2009 20:51

Vad som än händer vill jag inte att vi ska sluta prata med varandra, sluta umgås.

För du har blivit en del av mig,

en del av mig som är bra, som är stark, en del som man alltid kan lita på.

Jag vill alltid ha dig i mitt liv,

vid min sida.

Du är en person som man kan prata med,

som säger vad du tycker,

som alltid är du.

Jag kommer alltid att vara din vän,

jag kommer alltid att ställa upp för dig,

jag kommer alltid att tro på dig,

jag kommer alltid att stötta dig,

jag kommer alltid stå med en öppen famn,

du kommer alltid kunna lita på mig.

& De hoppas jag att du vet!
För jag kommer alltid att hålla hårt om dig,

jag kommer alltid att vela vara med dig.
Glöm aldrig bort vart du har mig,

för jag kommer aldrig att ändra på det.
Du är en del av mig, en bra del av mig.

Av Lindah - 7 december 2009 20:36

I helgen har jag varit dålig på att uppdatera - jag vet! Men Johanna min vän ifrån Sundsvall har varit här så har inte kännt för att skriva en massa här då. Så därför skriver jag hela helgen nu, lite såhär i efterhand istället. haha.

I fredags så sov jag, sen var jag till skolan & beställde min studentmössa! Hur underbart som hellst kändes det måste jag säga! fast ändå konstigt...
Efter skolan så var jag på stan med pappa, mamma, lillasyster & Storasyster, kollade runt lite över allt, sen åkte jag & pappa å hämtade Johanna på station!
Vi åkte hem till mig & tog det lugnt. Bowlade på kvällen, lillasyster & Kristian följde också med å bowla. De var kul men jag bowlade bakåt.. Jag är så stolt över mig själv! haha.
Sen tog vi bara det lugnt hemma.

I Lördags så var vi på Stan & kollade runt, inhandlade ett par nya billiga skor! Alltid underbart när man kommer undan billigt. Haha. Sen köpte vi pepparkaksdeg, Chips & Dricka.
Sen bakade vi såklart Pepparkakor, eller i våratfall - Pipparkakor! haha, dom blev väldigt fina måste jag säga! haha, är riktigt stolt över dom. Gott smakade dom såklart också.

Sen tog vi det lugnt, kollade på film & bara mådde bra, käkade chips & sånt.


Söndag så packade Johanna lite, sen åkte hon hem. Tack för en härlig helg stumpan :)
jag hade inte mycket för mig resten av den söndagen.. Mamma & lillasyster bakade, storasyster & marcus kom förbi en sväng så alla fikade med dom å så, Men annars har det varit lugnt. Väldigt skön helg måste jag säga :)

Av Lindah - 3 december 2009 21:50

Dagen idag har spenderats i stockholm på saco (stavning..) mässan, det har varit väldigt roligt. Trode inte att det skulle vara så roligt som det var. Jag fick helium ballonger så jag klagar inte! haha.. Var runt & kollade på alla möjliga högskole utbildningar! Att de finns så mycket att välja på, de är ju nästan helt fantastiskt! Kollade b.la på en massa språk kurser, Polis, Brandkåren, Kriminalvården, Försvarsmakten, Nå Hudgrej, & många många fler!

Brandkåren/Polis skulle vara roligt, men det är inte riktigt jag.. Något jag verkligen har börjat fastna för är att jobba som Au Pair i ett år eller något. De verkar så spännande, samtidigt som det ger så mycket! De är någonting som jag fått upp ögonen väldigt mycket för. Skulle vara kul att pröva på det i ett halvår/år. Alltid spännande att pröva någonting nytt, & att få åka till ett nytt land & leva i deras kultur, vara en del utav deras vanliga vardag verkar ju ännu mera intresserande! Bara för att se hur andra människor lever, hur dom har det & vad dom värderar, allting sånt gör mig nyfiken på allting som jag inte har någon aning om.
Men då är ju den stora frågan - Skulle jag våga åka om det nu kom dit.. Skulle jag våga sätta mig på ett plan, åka några timmar bort ifrån Sverige, träffa en helt okänd familj & bo i deras hus, ta hand om deras barn, liksom bli en del av deras familj i ett år. Skulle jag verkligen klara av det? Lämna Sverige, lämna familj & vänner kvar här i ett helt år?

Jag önskar verkligen att jag vågar göra det om jag bestämmer mig för det, för det vore verkligen en upplevelse för livet tycker jag! Drömma kan man alltid göra, sen är det bara hoppas att drömmarna blir verklighet.


Just nu sitter jag i sängen & faktiskt tänker på dagen, tänk att jag skulle bli så trygg med en klass att jag skulle kunna ställa mig framför alla i klassen & nästan berätta vad som hellst. Att jag kommit så nära den, att jag faktiskt vågat släppa en hel klass inpå livet. De trodde jag aldrig att jag skulle våga när jag slutade nian. Jag tänkte att jag skulle hata min nya klass lika mycket som den jag just då skulle sluta med.. Jag trodde då aldrig i hela mitt liv att en klass kunde bli såhär bra, såhär underbart bra. Den gemensamhet, trygghet, säkerhet som klassen ger är underbar. Alla tas på allvar, alla ses som egna individer & tas på allvar. Man känner sig inte löjlig, utstött eller något. Den gemensamheten som finns, de bandet hela klassen har byggt upp är helt fantastiskt, tänk om alla klassen kunde vara mera som OP07, då skulle det inte finnas någon dålig stämning i någon klass alls.
- Hur ska jag kunna skilja mig ifrån er efter dessa tre helt underbara år? Jag tror jag börjar ångra att jag började, för hade jag inte börjat så skulle jag aldrig sitta här & känna paniken över att lämna alla dessa personer, se alla flytta härifrån. Vem vet när man ses efter studenten igen?



Nej nu ska jag sluta skriva på det här inlägget & uppdatera vad som hänt på de andra dagarna i veckan istället (:

Av Lindah - 3 december 2009 02:05

 

Jag kände att min blogg behövde denna mannens underbara face här för att livas upp lite, haha.
Jag vet att det har varit kass uppdatering, men jag har varit lite upptagen & sen har internet inte varit helt stabilt..
Som igår, jag hade skrivit ett jätte långt & bra inlägg, men sen vela inte mitt internet att ni skulle få chansen att läsa det, så internet lade självklart av...
Mitt humör blev inte helt så bra då, nee, utan jag blev jäkligt förbannad, arg & kände för att slänga datorn i väggen, men istället smällde jag ihop den & lade mig i sängen för att sova med lillla voffen Mack.

Tur att man bland har hund som kan lugna ner en lite, för jag var då inte de minsta glad iaf..
Sånna smällar man får ta när man har internet antar jag.

Men nu ska jag ta att sova, men ska som sagt uppdatera alla dagar för veckan som jag inte skrivit någonting på, får bli imorgon om jag har tid & ork..
Hoppas att ni inte är allt för sura på mig för att jag inte har haft chansen att uppdatera.. Godnatt på er ! :)

Av Lindah - 2 december 2009 22:45

Skolan idag var precis som en helt vanlig skoldag. Massa lektioner & griniga lärare såklart.. Att man aldrig slipper griniga lärare.. Borde vara förbjudet enligt mig de, haha! Efter skolan var det inte en helt normal dag.
Nathalie fyllde ju år igår, så vi hade fixat en överraskning åt henne idag, hon skulle få åka till Arbrå & få hennes naglar fixade.
Jag & Emelie hämtade upp Nathalie & Johanna vid Videohallen & åkte sedan emot vårat mål. Nathalie fick inte se någonting alls på hela vägen dit, så hon fick dra mössan över ögonen för att inte alls ha en aning om vart hon var påväg. Hon såg så rolig ut när hon satt där i bilen med mössan över halva ansiktet, haha! När vi kom fram så ledde vi Nathalie in, ledde henne upp för en smal ganska så brant trappa, sen satte vi henne på stolen där hon skulle sitta, vi tog av henne mössan när Pia stod mitt emot henne. Narhalie blev så glad, hon hade inte räknat med det, så de var ju riktigt roligt.
Vi satt där i ca. 4 timmar kanske, hade trevligt så de där fyra timmarna gick ganska så fort faktiskt.

Efter att vi var klara så åkte vi hem igen, var hemma i kanske 45 minuter, sen blev det åka till Tranan för jag, Emelie, Zanah, Anna & Viktoria (?) skulle äta där klockan åtta hade vi bord. Även Micke kom sen & gjorde sällskap & åt lite mat. Gott var det verkligen måste jag säga! Sen vid tio t iden åkte Emelie & Micke. Så då var det bara resten kvar, själv stannade jag kvar till tolv, åkte hem med Zannah. Hade det väldigt trevligt faktiskt, måste göras om snart tycker jag! :)

Av Lindah - 1 december 2009 23:00

Idag går alla gratulationer direkt till Nathalie Jonsson som blir 18 Decembrar! Grattis till dig!


Skolan idag då, vanlig dag fast lite roligare på Lunchen.. haha! Alla vid bordet sitter & äter, ställer sig upp så att bara Nathalie satt ner, sen sjöng vi OP:are så fint vi bara kunde för henne, & verkligen klar gjorde för hela matsalen vilken Nathalie det var. Tror hon skämdes lite över oss, men hon gillade det nog! hihi.
Efter skolan så gick jag till KRIS & satt där en stund, kände att det var ett tag sen jag faktiskt visade mig där, så kände att jag lika gärna kunde sätta mig där & vara lite social med dom där & prata bort en stund. Trevligt var det precis som vanligt.


Sen blev det min klassiska Tisdagssak att göra - Gå ut med hundarna. & precis som förra veckan så fick jag sällskap utav Josefin.O & Josefin.M + Micke denna gång. Super trevligt & mycket prat som vanligt. Så trevligt med sällskap när man går ut med hundarna, de liksom lättar upp ganska mycket tycker jag, att bara prata bort tiden med någon, ja de är härligt som bara den!


Klockan åtta satt jag som vanligt bänkad framför TV apparaten & kollade på Ugly Betty, lika bra som alltid! Sen klockan nio satt jag kvar på samma ställe för då är det ju Desperata Hemmafruar vilket jag inte heller vill missa. Så jag satt framför TV'n i två timmar & bara stirrade rakt in i den & kollade på sjukt bra TV serier som man bara måste följa om man heter Lindah! Att jag fastnat vid dom bara blev av för tre år sen när min dåvarande kille kollade på desperata hemmafruar, sen fortsatte jag, sen fastnade jag i det.. Haha. Så jag har honom att tacka för mina nördiga tisdagar! Hahaha!

Ovido - Quiz & Flashcards